Reţete de sezon pentru sănătatea ta – Cireşele

Primăvara este o explozie de legume şi fructe de sezon, dar şi prilej de revigorare a organismului după o iarnă îndelungată. DoctoriOnline vă propune, timp de zece zile, câte o reţetă culinară cu fructe sau legume de sezon, care să vă redea vigoarea, vă menţine sănătoşi şi vă ţine departe de surplusul de kilograme.

Profesorul Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului pentru Cercetări Alimentare, spune că primăvara organismul îşi accelerează procesele de detoxifiere pentru a face faţă unui nou ciclu biologic. Ficatul este organul asociat acestui anotimp.

”Acum este momentul să diminuăm consumul de carne şi să creştem consumul de verdeţuri de sezon: leurda, urzicile, untişorul, ceapa verde, păpădia, sparanghelul, pătrunjelul, morcovul, mazăre a nouă, prazul, guliile, ridichile, broccoli, salatele. Dintre alimentele bogate în proteină animală: peştele (păstrăv, ton), mielul, iepurele de casă sunt recomandate în această perioadă. Spre mijlocul şi sfârşitul primăverii vom consuma spre exemplu: morcovul nou, fasolea fideluţă, plantele aromate, ceapa, feniculul, ardeii. Apar fructele: cireşe, căpşuni, coacăze. Carnea potrivită este cea de pasăre de curte, păstrăvul. Cereala primăverii este grâul”, ne spune doctorul Mencinicopschi.

Reţeta propusă de noi pentru azi este pe bază de….

Cireşe

Cireşele încep să dea în pârg pe la mijlocul lunii mai, asta dacă iarna nu se prelungeşte prea mult, cum s-a întâmplat anul acesta, şi le găsiţi pe piaţă până spre mijlocul lunii iulie. Proprietăţile lor curative sunt extraordinare, spun nutriţioniştii:

  • au capacitatea de a reduce inflamaţiile
  • conţin antocianine, un antioxidant care protejează împotriva afecţiunilor cardiace şi a diabetului.

Dacă vă plictisiţi de mâncat cireşe ca atare, nepreparate, puteţi alege o altă variantă sănătoasă, şi anume salata de cireşe.

Iată de ce aveţi nevoie:

  • ½ kg de cireşe dulci (Nu va feriţi de cireşele care sunt pătate şi nu arată ca desprinse din revistele de prezentare. Asta înseamnă că nu au fost supuse tratamentelor chimice)
  • două linguri de zahăr brun
  • două linguri de oţet balsamic
  • ¼ de linguriţă de cimbru pisat
  • 113 grame de brânză de capră

Cum se prepară

  1. Cireşele şi zahărul brum se încălzesc timp de aproximativ 4 minute la foc moderat, într-o cratiţă, amestecând din când în când.
  2. Se adaugă oţetul balsamic şi cimbrul pisat şi se mai lasă pe foc aproximativ 1 minut
  3. Brânza de capră se taie în patru rondele şi se adaugă peste compoziţa care a fost în prealabil luată de pe foc.
  4. Totul se acoperă cu zeamă de compot şi se consumă rece. Dacă este păstrată în frigider, salata rezistă maximum trei zile.

 

”Cireşele sunt extrem de utile în detoxifierea organismului, în special de toxinele rezultate din consumul cărnii şi organelor (purinelor), sunt anti-inflamatorii şi protejează împotriva unor forme de cancer”, profesor doctor Gheorghe Mencinicopschi.

 

Scris de Alina Dan

Adaugă comentariul tău