Spune-mi ce activitate faci ca să-ți spun câte calorii arzi

Consumul mediu caloric diferă de la tipul de activitate pe care-l practicăm. Deși pare suprinzător, chiar și scrisul sau cititul poate duce la pierderea unor calorii. Puține, ce-i drept! În ceea ce privește treburile casnice, cele mai multe calorii dispar când grădinărim. Ne vom raporta la greutatea unei femei tinere de 55 de kilograme. Un ritm mai alert ne scapă de 350-400 de calorii pe oră, față de 200-250 în cazul unei actițități mai calme. La polul opus se află cititul și cusutul, activități care au un consum caloric mediu pe oră de 15-20 calorii, respectiv 30-40.

Dacă practicăm sport, situația arată înzecit mai bine. Sportul care ne ajută cel mai mult să fim în formă este joggingul (800-900 calorii), respectiv înotul într-un ritm alert (700-800 calorii pe oră). Cele mai puține calorii de ardem când mergem pe jos într-un ritm normal (80-100 calorii pe oră), respectiv când jucăm golf (100-140 calorii).

Spre deosebire de femei, un bărbat tânăr de 70 de kilograme arde cu 10-20 de calorii mai mult pe aceleași activități.

Iată mai jos lista activităților casnice și sportive care ne ajută să ardem caloriile

CASNICE: curățenie generală (190-200), urcatul scărilor (160-180), menaj cotidian (140-150), gătit (aproxiamtiv 100), măturat (80-100), baie (80-100), călcat (90-100), îmbrăcat-dezbrăcat (50-60).

SPORT: vâslit (300-400), mers pe bicicletă ritm alert (550-600) și plimbare (250-300), patinaj (200-300), bascket (160-200), handbal (250-300), volei (300-350), tenis (350-400), schi (200-300), echitație (140-160).

ALTE ACTIVITĂȚI: dans rapid (500-600) și lent (300-350), vânat (250-300), zugrăvit (130-150), cântat (40-50), privit la televizor (20-25).

Cuvinte cheie: , ,

Adaugă comentariul tău