Simple reguli pentru o alimentaţie corectă pe timpul verii

Iarna nu-i ca vara nici din punct de vedere al alimentaţiei. Pentru a avea un tonus bun, pentru a vă simţi în formă, gata pentru vacanţa perfectă, nu trebuie decât să ţineţi cont de câteva reguli simple.

“Este obligatoriu reducerea  consumului de sare, alimente picante sau foarte sărate. Sarea din fructe şi legume este reţinută de corp, pe când cea anorganică trebuie eliminată, iar de cele mai multe ori acest lucru este posibil doar prin consumul mare de apă”, spune medicul Alice Burcea  de la Medcenter Bucureşti Berceni. Aceasta trece în revistă câteva dintre alimentele de sezon şi evidenţiază proprietăţile benefice ale acestora.

Roşiile şi ardeiul conţin cantităţi mari din vitaminele A şi C. O roşie de dimensiune medie, de exemplu, este săracă în carbohidraţi şi are doar 35 de calorii, însă îţi oferă 40% din necesarul zilnic de vitamina C şi 20% din cel de vitamina A. S-a constatat că cei care consumă multe roşii au o incidenţă mai mică a cancerelor digestive. Specialiştii au pus acest fapt pe seama licopenilor conţinuţi în roşii, nişte antioxidanţi foarte puternici care dau culoarea acestor legume. Un alt efect benefic al licopenilor constă în scăderea oxidării LDL-colesterolului evitând în acest mod formarea plăcilor de aterom pe vasele inimii.

 

Pepenii, atât pepenii verzi cât şi cei galbeni, au o cantitate mare de apă, ajutându-te să iţi simţi stomacul plin cu puţine calorii. În plus, te hidratează şi au şi efecte benefice asupra sănătăţii prin conţinutul de antioxidanţi.

 

Castravetele, alimentul ideal pentru dietă. Este foarte sărac în calorii, este depurativ şi este un excelent diuretic. Este bogat în fibre, astfel că este util în eliminarea surpusului de grăsimi. Stimulează şi uşurează tranzitul intestinal, o problema des intâlnită la multe femei, mai ales în perioadele de dietă, dar şi în timpul sarcinii şi al menopauzei. Este foarte bine tolerat de stomac, fiind o veritabilă mină de aur în ceea ce priveste aportul de minerale, mai ales de oligoelementele. Dintre acestea, este remarcabilă cantitatea de fosfor (23mg/100g) şi calciu (19mg/100g), care se află în castraveţi. Castravetele conţine fier, magneziu şi potasiu. 100 grame de castravete conţin 8 mg de vitamina C şi 5 mg de vitamina A şi E, iar absorbţia acestora este foarte bună, dat fiind faptul că, în mod normal, se manancă crud.

Castravetele este plin de apă, mai exact o conţine în proportie de 96%, fiind util vara, pentru rehidratare.
Foarte sarac în calorii, castravetele are doar 10 kcal la 100 de grame. Sucul de castravete este şi el ideal în dietă, fiind gustos şi tonic, dar în acelasi timp saţios, ca urmare a conţinutului mare de fibre.

Broccoli şi varza. Isotiocianaţii din aceste legume crucifere stimulează funcţiile ficatului şi-l ajută să descompună pesticidele şi alte substanţe carcinogene. Aceste fitochimicale reduc riscul în cazul persoanelor susceptibile de cancer de colon.

 

Morcovi şi mango. Alfa şi beta carotenii conţinuţi de aceste legume şi fructe portocalii joacă un rol foarte important în prevenirea cancerului, mai ales al celui de plamân, esofag şi stomac.

 

Usturoiul şi ceapa verde. Această categorie de legume este bogată în alilsulfide, care ajută la scăderea tensiunii arteriale ridicate, au acţiune antibiotică şi previne unele forme de cancer ale stomacului şi tractului digestiv.

 

Fructele de sezon ca zmeura, frăguţele, afinele, fragii, capşunele, vişinele, cireşele şi pepenele roşu sunt surse bogate de vitamina C, iar în plus, conţin şi acid elagic, o substanţă care poate inhiba dezvoltarea şi chiar multiplicarea celulelor canceroase.

 

Struguri roşii, capşuni şi afine.  Antocianinele din pigmentul natural, care dau culoarea acestor fructe, pot ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare, prin prevenirea formarii trombilor vasculari. Antocianinele par să ajute de asemenea şi la oprirea dezvoltării formaţiunilor maligne.

 

„Aşadar, prin simpla consumare a acestor „alimente-medicament” avem toate şansele să obţinem o formă excelentă, o siluetă superbă şi un tonus de invidiat”, conchide medicul Alice Burcea.

Adaugă comentariul tău