Sfaturi pentru zilele caniculare

Ministerul Sănătăţii recomandă populaţiei ca în această perioadă cu temperaturi extreme să evite, pe cât posibil, expunerea prelungită la soare între orele 11,00 şi 18,00 şi să consume zilnic lichide.

În perioadele de caniculă este recomandat să se consume zilnic între 1,5 – 2 litri de lichide, fără a aştepta să apară senzaţia de sete, fiind necesar un pahar de apă sau echivalentul acestuia la fiecare 15 – 20 de minute.

Medicii sfătuiesc populaţia să consume în fiecare zi cât mai multe fructe şi legume proaspete – pepene galben, roşu, prune, castraveţi, roşii – deoarece acestea conţin o mare cantitate de apă.

Nu trebuie consumat alcool (inclusiv bere sau vin) deoarece acesta favorizează deshidratarea şi diminuează capacitatea de luptă a organismului împotriva căldurii.

Totodată, este obligatorie evitarea băuturilor cu conţinut ridicat de cofeină (cafea, ceai, cola) sau de zahăr (sucuri răcoritoare carbogazoase) deoarece acestea sunt diuretice.

De asemenea, sunt recomandate dușurile calde, iar dacă suntem nevoiți să ne expune la soare trebuie să folosim o ţinută adecvată: pălării de soare, haine lejere şi ample, din fibre naturale, de culori deschise.

Dacă folosim aerul condiţionat, aparatul trebuie reglat astfel încât temperatura să fie cu 5 grade mai mică decât temperatura ambientală.

Pentru ca să putem avea un somn liniștit se recomandă:

  • Folosirea aerului condiționat. Dacă lipsim din casă seara este recomandat să-l folosim la maximum, iar când ne așezăm să la culcare să-l lăsăm să funcţioneze la minim. Este împământenită ideea că dacă îl porneşti şi îl opreşti de mai multe ori pe zi/noapte, aparatul de aer condiţionat va consuma mai puţină energie. Nimic mai fals. Vei consuma şi mai puţin şi vei avea şi mai multă răcoare dacă laşi aparatul să funcţioneze la minim.
  • Dacă nu ai aer condiţionat, trebuie lăsate ferestrele deschise. Când ne culcăm lăsăm doar fereastra de la dormitor deschisă și un ventilator care oscilează lângă pat, pe timpul nopţii. Ar fi bine să fie unul suficient de silenţios care să nu producă deranj.
  • Lenjeria de pat trebuie să fie 100% din fibre naturale, pentru a absorbi transpiraţia şi umezeala pe timpul nopţii. De asemenea, așternuturile trebuie să fie curate pentru a-ți da o stare de bine şi te vor ajuta să fii relaxat.
  • Înainte de culcare se recomandă să faci un dus cu apă caldă care te va scăpa de praf și de transpirația din timpul zilei.
  • De asemenea să nu uitați să vă rehidratați înainte de culcare, pentru a putea să dormi liniştiți.

Adaugă comentariul tău