Sfaturi despre cum să ai un psihic de fier

Lumea din jurul nostru se mișcă din ce în ce mai repede, iar noi abia dacă mai avem timp să chibzuim asupra multor lucruri care trec pe lângă noi. Graba și superficialitatea ajung să ne pună piedici în traiul normal, iar înțelegerea greșită a unor situații ne poate arunca în haos. Pentru a putea face față mai bine provocărilor va trebui să ne antrenăm psihicul. Întărirea voinței a devenit esențială în zilele noastre, ajutându-ne să recunoaștem adevăratele lucruri importante și să refuzăm compromisurile.
Vă prezint astăzi un set de sfaturi care odată urmate pot contribui la o viață mai plină de satisfacții.

  • Bizuiți-vă pe inteligență. De curând, oamenii de știință englezi au publicat un studiu legat de relația dintre coeficientul de inteligență (IQ) și longevitate. Conform rezultatelor prezentate pentru o perioadă de 60 de ani, indivizii cei mai inteligenti au cele mai mari șanse să moară ultimii.
  • Plângeți! Lacrimile permit evacuarea unui exces de tensiuni dăunătoare sănătății. Unii afirmă chiar că longevitatea femeilor s-ar datora capacității lor de a elimina toxinele plângând.
  • Îmbrățișați femeile. Conform învățăturii taoiste, femeile au efecte benefice asupra longevității: transformă energiile negative în energii pozitive. Strângând în brațe o femeie, vă reîncărcați cu energie vitală.
  • Ieșiți din cochilie. Activitățile sociale și relaționale îmbunătățesc speranța de viață: persoanele mai active social fumează mai puțin, mănâncă mai sănătos, fac regulat exercitii fizice și nu se feresc să vorbeasca despre problemele lor.
  • Priviți partea bună a lucrurilor. Optimiștii trăiesc mai mult decât pesimiștii și prezintă mai puține riscuri de deces prematur. Fericirea și optimismul par, de asemenea, să sporească numărul celulelor noastre imunitare, armele cele mai eficiente ale organismului împotriva bolilor.
  • Recitați poezii. Cercetătorii elvețieni au demonstrat că persoanele care recită poezii câte o jumătate de oră în fiecare zi își reduc considerabil nivelul de stres și deci și riscurile unor maladii cardiace.
  • Studiați. Cercetătorii californieni au descoperit că femeile cu bacalaureat sau studii superioare sunt mai puțin predispuse la bolile de inimă decât tovarășele lor mai puțin instruite.
  • Oferiți-vă o plantă verde. Persoanele care locuiesc în zona rurală au o speranța de viață superioară celei a orășenilor. Un studio al Centrului medical din Tokio a demonstrat că populația urbană care trăieste în apropierea spațiilor verzi îmbătrâneste mai greu.
  • Mama. Un studiu al Școlii Medicale de la Harvard a demonstrat că persoanele în relații „reci” cu mamele lor sunt cu 91% mai aproape de a contracta o boala grava, în perioada vieții adulte.
  • Fiți credincioși. Mersul regulat la biserică sporește speranța de viață, conchide „Jurnalul international de psihiatrie și medicină”. Deosebit de eficientă pentru destresarea organismului și deculpabilizarea sufletului, frecventarea lăcașurilor de cult protejează, de asemenea, digestia și respirația.
  • Scrieți-vă sentimentele. Dr. Pamela Peeke de la Universitatea din Baltimore vă informează: „Trei minute pentru a exprima câteva gânduri într-un jurnal sau câteva cuvinte adresate în scris unui prieten sunt suficiente pentru a calma stările de stres”. Dovada? După patru luni de incitare la scris, 47% din pacienții astmatici aflați în tratamentul ei au manifestat o ameliorare a simptomelor.
  • Mergeti la cinema .Vizionarea unui film sau a unui spectacol de teatru sau prezența în sala de concerte ne ajută să trăim mai mult – acestea sunt concluziile unui studiu suedez realizat pe 12.000 de persoane. 36% dintre pasionații de manifestări culturale au atins, efectiv, suta de ani, fiind încă în putere, pentru că aceste distracții stimulează funcționarea sistemului imunitar.
  • Visați. Conform neurologilor, visele servesc la stabilirea unor legături între amintirile înmagazinate de creier pe parcursul zilei și amintirile mai vechi. Pentru psihanaliști, visele exprimă aspect neglijate ale personalitații noastre. În ambele cazuri, visarea este o cale de a fi în armonie cu noi înșine, deci de a evita irascibilitatea și tulburările de comportament care pândesc persoanele private de somn.

Psiholog Carmen Brândușan

Adaugă comentariul tău