Mai mult de jumătate dintre români ţin post. Dar mănâncă „de dulce”

Cel mai recent studiu MEDNET Marketing Research Center arată faptul că peste jumătate dintre românii care trăiesc la oraş obişnuiesc să ţină post (55,8%).

Aşa cum era de aşteptat, datele studiului relevă faptul că procentul celor care postesc creşte odată cu vârsta respondenţilor. Astfel, dacă numai 41,0% dintre cei cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 25 ani intră în categoria celor care postesc, atunci când ne referim la cei cei care au peste 56 ani, procentul creşte cu peste 25%. La nivel naţional, rata românilor care postesc creşte semnificativ, la 63 la sută, deoarece în mediul rural ponderea depăşeşte 70 la sută.

Ca tendinţă, perioadele în care se ţine post cel mai des sunt următoarele: ocazional, miercurea şi vinerea (31,0%), prima şi/sau ultima săptămână în postul Paştelui (29,6%), prima şi/sau ultima săptămână în postul Crăciunului (28,7%).

De asemenea, trebuie precizat faptul că postul nu este ţinut numai pentru curăţarea sufletească”, ci şi pentru detoxifierea organismului”. Acest aspect este ilustrat de faptul că 52,1% dintre respondenţii care țin post fac acest lucru atât din convingeri religioase, cât şi din motive de sănătate, 37,5% numai din convingeri religioase, iar 10,4% deoarece este benefic pentru sănătate. (Click pe poză!)

Referindu-ne la costurile alimentare din perioada postului, 52,8% dintre respondenţi declară că, în perioadele în care ţin post, cheltuiesc la fel ca în perioadele fără post, 20,1% mai mult decât în perioadele fără post, iar 18,3% mai puţin decât în perioadele fără post.

Ce mănâncă românii în post

În ceea ce priveşte alimentele consumate în perioadele de post, în topul primelor cinci categorii de produse consumate frecvent se află: fructe proaspete (96,1%), mâncare gătită (93,5%), legume – proaspete şi uscate (90,9%), măsline (71,8%), legume conservate (67,7%). (Click pe poză!)

Cum suntem, iată, un neam de bisericoşi, în ultimii ani în România s-a dezvoltat puternic industria produselor alimentare de post. Concurenţa este acerbă aşa că oferta a devenit variată şi bogată. În goana după profit, dar şi fără frică de Dumnezeu, anumiţi comercianţi profită de naivitatea celor care ţin post şi  lansează pe piaţă produse care nu numai că nu sunt de post, dar fac mult rău organismului. Cele mai periculoase sunt “lactatele” din soia (iaurt de băut, brânză), dar şi cele care imită gustul cărnii şi al mezelurilor (crenvursti de post). Acestea, pe lângă faptul că au în compoziţie ingrediente de origine animală (niciodată trecute pe etichetă!) sunt pline de aditivi şi potenţiatori de gust care sunt extrem de nocivi, mai ales în cazul femeilor de vârsta a doua.

Iată şi câteva ingrediente care fac produsele de post, să devină „de dulce”:

  • cazeina – se găseşte din belşug în “brânzeturile” din soia
  • praful de ou – se găseşte mai ales în produsele de patiserie
  • praful de zer – iaurtul de băut din soia
  • hidralizatele proteice – se găsesc în majoritatea « mezelurilor » de post
  • roşu carmin – un colorant, care provine de la un gândac, frecvent folosit de la pateuri la prăjituri
  • polifosfaţii – din belşug în pateuri
  • gelatina – frecvent descoperită în bomboanele de post

De asemenea, mai toată margarina existentă pe piaţă are în compoziţie elemente de origine animală.

Maria Dumitran

Adaugă comentariul tău