Longevitatea la români. Sfaturi pentru viață lungă

Chiar dacă dintre români ei sunt cei mai stresați, au cel mai alert ritm de viață, consumă cel mai des produse fast-food și trăiesc într-un oraș super-poluat, bucureștenii au cea mai mare speranță de viață. Media de vârstă pentru locuitorii Capitalei este, potrivit ultimelor statistici, de 77 de ani, mult peste cei mai puțini longevivi, maramureșenii, a căror medie de vârstă este de 72,4 ani.

Dintre explicațiile acestor statistici relevant este că bucureștenii  au acces la cele mai bune servicii medicale, au banii care să le faciliteze tratamente de calitate și, pentru că sunt mai  educați și mai sofisticați, sunt preocupați mai mult de sănătate și forma fizică.

La polul opus, maramureșenii păcătuiesc printr-un comportament alimentar și de viață total nesănătos: mâncărurile lor tradiționale sunt chiar mai periculoase decât cele de tip fast-food: grăsimi de porc (cârnați, slană, untură), prăjeli, afumături, condimente în exces (piper si boia iute). Aceste obiceiuri duc la hipertensiune arterială, cardiopatii ischemice sau infarct, bolile cardiovasculare fiind principala cauză a deceselor evitabile din România.

Sfaturi pentru o viață cât mai lungă și fericită sunt prezentate de DoctoriOnline.

  • Ciocniți paharele. Pentru doctor Leonard Guarant de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts, consumul zilnic de vin (un pahar de maximum 250 ml) prelungește speranța de viață cu aproape 30%.
  • Limitați consumul de carne. De aproape 50 de ani, studiile epidemiologice atrag atenția oamenilor de știință asupra anumitor patologii cronice asociate consumului de carne. La modul ideal, un adult n-ar trebui să ingereze mai mult de 120 g de carne de vită  sau de porc pe săptămână.
  • Consumați oțet de mere. Utilizarea, ca remediu, a oțetului de mere a fost popularizată de un medic american din Vermont, doctor Michael Jarvis. Acesta a constatat longevitatea excepțională a persoanelor care-l consumau și a început să îl prescrie pacienților săi (în doze moderate) datorită virtuților sale drenante.
  • Mâncați ciocolată. Prestigiosul „British Medical Journal” a publicat recent un studiu efectuat pe 8.000 de subiecți, demonstrând că aceia care consumau o cantitate mică de ciocolată (între 1-3 tablete pe lună), riscul mortalității era mai scăzut cu 36% decât la cei care nu consumau ciocolată deloc.
  • Iubiți usturoiul. După ce-au descoperit un număr foarte mare de centenari în comitatul Jinshan, specializat în cultura usturoiului, cercetătorii chinezi au ajuns la concluzia că acesta prelungește viața. Usturoiul are și capacitatea de a reduce tensiunea arterială.
  • Consumați fasole, nuci, tofu și grâu încolțit. Cercetătorii din Toronto au descoperit că la persoanele care au introdus timp de o luna în alimentația lor obișnuită nuci, tofu și fasole, nivelul colesterolului a scăzut cu 40%.
  • Nu săriți peste micul dejun. La persoanele care obișnuiesc să mănânce dimineața, cazurile de obezitate sunt cu 44% mai puține decât la cele care se abțin.
  • Consumați banane în fiecare zi. O banana pe zi aduce 400 mg de potasiu, care permite reducerea cu aproape 40% a riscului unui atac cardiac.
  • Consumați mere în fiecare zi. La persoanele care cedează în mod regulat tentației de a mușca dintr-un măr, riscurile unor boli cardiace sunt cu 30% mai mici decât la persoanele care rezistă acestei tentații.
  • Consumați salată zilnic. Foile de salată verde conțin luteină, o substanță din familia carotenoidelor, puternici antioxidanți. Luteina pare să joace un rol benefic pentru sănătatea inimii și pentru sistemul imunitar.
  • Savurați desertul „anti-îmbătrânire”. Luați doi pumni de fructe roșii (cireșe, căpșune, zmeură, coacaze etc.) și stropiți-le cu lapte acru. Îndulciți desertul, după gust, cu miere și veți obține un adevărat regal de flavonoide, substanțe care combat oxidarea, cea care ne îmbătrâneste celulele.

Mâine vă vom prezenta sfaturi care să te ajute să ai un psihic de învingător.

Adaugă comentariul tău