Cura de slăbire. Cum „o ţinem” corect?

Una dintre cele mai fecvente şi mai arzătoare dorinţe, mai ales ale femeilor, este aceea de a slăbi. Ea devine mai acută în prajma marilor evenimente sau după Sărbători, iar a pierde kilogramele în plus se dovedeşte adesea a fi o activitate istovitoare.

 

Cel puţin în prima etapă a procesului, când este nevoie practic de schimbarea modului de viaţă şi de adaptarea la o nouă manieră de a ne hrăni, efortul pare aproape supraomenesc. Înainte de toate, însă, este nevoie de conştientizarea faptului că o cură de slăbire este în primul rând un proces de durată, în care nervii şi ambiţia vor fi solicitaţi la maximum.

 

De ce nervi şi ambiţie? Pentru că vor exista multe momente în care vă veţi simţi ispitiţi să încălcaţi regulile şi veţi dori fie să mâncaţi o prăjitură, fie o porţie de cartofi prăjiţi sau orice altă mâncare gustoasă dar bogată în calorii.

 

Când luaţi decizia de a recurge la o dietă, cel mai înţelept este să vă adreasţi unui medic nutriţionist. El este cel în măsură de a prescrie cel mai bun regim în funcţie de metabolism, de rezultatul analizelor medicale şi, nu în ultimul rând, raportat la stilul de viaţă al fiecăruia.

Iată câteva reguli simple pe care le puteţi aplica până ajungeţi la specialistul în nutriţie:

  • Micşoraţi porţiile şi renunţaţi la micile delicii
  • Renunţaţi la grăsimi, dulciuri şi mezeluri
  • Respectaţi orele de masă. Micul dejun trebuie luat până la ora 9, prânzul până la ora 14, iar cina cel târziu la ora 19. Dacă nu reuşiţi să luaţi una dintre mese, cel mai bine ar fi să renunţaţi la ea, deoarece este recomandat ca între mese să luaţi o mică gustare (fructe sau legume).

Alimentele permise în cura de slăbire sunt:

  • Legumele (mai puţin cartofii, mazărea, fasolea, lintea, porumbul)
  • Fructele (mai puţin bananele şi prunele)
  • Laptele şi derivatele acestuia şi brânzica de casă, dar cu un procent mic de grăsime (fără unt,margarină, smântână)
  • Peştele (nu mai mult de 200 de grame)
  • Pui (nu mai mult de 150 de grame)

 

Legumele pot fi consumate crude, gratinate, fierte sau la grătar, iar dacă preferaţi salatele, renunţaţi la maioneză sau muştar. Le puteţi asezona cu puţin ulei de măsline (maximum o linguriţă pe zi) sau cu suc de lâmâie proaspăt stors.

Celor care iubesc ciocolata li se permite să mănânce, din când în când, câte o tabletă de ciocolată neagră.

Nu uitaţi să vă hidrataţi şi să faceţi mişcare. Beţi aproximativ doi litri de lichide zilnic şi să faceţi exerciţii fizice regulat, măcar de trei ori pe săptămână.

 

Cura de slăbire poate fi ajutată şi cu produsele special destinate care se găsesc în farmacii. Desigur, nu luaţi nimic fără sfatul medicului!

Adaugă comentariul tău