Cum stă medicina privată la capitolul relații cu clienții

Un studiu de mystery calling, efectuat de VBS -Business Solutions în rândul principalelor clinici private de sănătate, a arătat că doar în jumătate din cazuri pacienții sunt ajutați sau la celălalt capăt al firului se răsounde pe un ton optimist. Deși s-ar crede că serviciile la clinicile private sunt superioare celor de la clinicile și spitalele de stat, studiul VBS a arătat că există discrepanțe mari între aşteptările clientelei și calitatea slabă a serviciilor oferite de jucătorii care activează pe aceste piețe. „Din păcate, realitatea din clinicile noastre private este dezamăgitoare. În aproape 70 % din cazuri, operatorii din call center nu au adresat toate întrebările necesare determinării nevoilor pacienţilor. 59% dintre aceştia nu i-au întrebat dacă apelează la serviciile clinicii pentru prima dată”, a declarat Cosmina Voichiţa Meseşan, specialist în Mystery Shopping & Customer Care, VBS.

Ce mai spun statisticile

  • numai 54% dintre pacienții clinicilor medicale private au declarat că au beneficiat de atenția cuvenită din partea personalului medical.
  • Doar 37% dintre farmaciști  au comunicat cu pacientul pentru a-i înțelege problema cu care se confruntă
  • În peste 60% din cazuri, farmaciștii au eliberat medicamente fără să întrebe care sunt simptomele prezentate sau care este vârsta și starea persoanei care are nevoie de îngrijire

Potrivit studiului VBS, serviciile medicale din România sunt încă la un nivel de calitate minimal în ceea ce priveşte atenţia faţă de pacient. În ciuda acestui fapt, investiţiile făcute de sectorul medical privat în trainingul personalului precum şi monitorizarea elementelor ce contribuie la satisfacţia clientului sunt încă insuficiente.

Adaugă comentariul tău