Cum să faci față situațiilor stresante

stres (1)

 

Stresul zilnic afectează semnificativ calitatea vieții, iar tot ceea ce poți să faci este să înveți să gestionezi mai bine situațiile tensionate.

Situațiile stresante fac parte din viața noastră de zi cu zi și nu pot fi mereu evitate. De aceea este important să știm cum să le facem față cu brio și să trecem cât mai ușor peste momentele mai puțin plăcute cu care ne confruntăm.

În primul rând, oricât de greu ar părea, încearcă să îți păstrezi calmul și să privești situația dintr-un punct de vedere cât mai detașat.

Iată câteva tehnici și metode simple prin care poți face față stresului apărut în situațiile neplăcute:

Fii conștient de felul în care respiri

Atunci când ne aflăm într-o situație stresantă, respirația devine în mod natural mai rapidă și mai sacadată. Așadar, o primă metodă de a te detensiona este aceea de a acorda atenție respirației.

Concentrează-te pe inspirație și expirație. Numără până la 10 de-a lungul unei respirații: inspiră adânc preț de 5 secunde și expiră timp de alte 5 secunde. Fă acest exercițiu de mai multe ori și vei remarca o schimbare în bine.

Fii pregătit

Dacă anticipezi că vei fi într-o situație stresantă în viitorul apropiat, atunci pregătește-te în avans. Acest lucru te va ajuta să elimini din stres și să îți dobândești calmul și concentrarea.

Planul pe care trebuie să îl faci depinde de situația pentru care te pregătești. Fă un plan exersează singur sau cu altcineva și imaginează-ți o situație în care vei trece cu succes peste evenimentul respectiv.

Citește mai departe aici.

 

Adaugă comentariul tău