Clinicile stomatologice şi de întreţinere din România – o atracţie pentru străini

Deşi majoritatea românilor încă preferă să meargă la spitalele de stat atunci când vine vorba de sănătate, unul din zece are abonament la o clinică medicală particulară.

Dacă pentru cei mai mulţi, abonamentul la clinică este plătit de compania la care lucrează, asigurarea de sănătate privată este, într-o proporţie mai mare, plătită din veniturile personale.

Un studiu realizat de IMAS, la solicitarea MedLife, arată că 20% dintre locuitorii de la oraş utilizează servicii medicale private. Peste 70% dintre orăşeni merg să se trateze într-un spital privat în defavoarea unităţilor spitaliceşti de stat din următoarele motive:

  1. Condiţiile civilizate şi curăţenia din clinicile private – 45,7%
  2. Atitudinea personalului medical – 43,1%
  3. Timpul redus de aşteptare – 39,2%
  4. Aparatura de ultimă generaţie – 34,2%
  5. Profesionalismul medicilor – 30,1%
  6. Absenţa plăţilor informale (şpaga) – 29,3%

Chiar dacă procentul românilor care apelează la clinicile private încă este destul de mic, acestea fac un profit foarte frumos din vizitele străinilor. Anual, peste 100.000 de străini vin în România pentru a beneficia de serviciile medicale ale clinicilor locale.
Cu tarife mai mici cu cel puţin 60% decât cele din Marea Brita­nie, Franţa, Italia, Spania, Germania sau SUA, România se poate în­scrie destul de uşor pe harta destinaţiilor atractive. Până acum, investitorii privaţi au adus „tu­rişti-pacienţi” din afara grani­ţe­lor şi au reuşit ca în 2009 să ridice piaţa la 40 de milioane de dolari. Potrivit fostului ministru al Turismului, Elena Udrea, până în 2015, turismul medical va aduce la bugetul de stat încasări de 500 de milioane de euro, întrucât este o formă de turism de mare potenţial, însă insuficient exploatată.

Potrivit datelor ANAT, în 2010 încasările din turismul medical s-au ridicat, în Romania, la 250 de milioane de euro. În 2011, deşi nu este încă definitivat bilanţul, se anticipează o creştere de minimum 3 la sută.
Cele mai căutate servicii sunt cele stomatologice, de chirurgie es­te­tică, dar şi tratamentele de recup­e­rare. România are destule atribute pen­tru a putea miza pe o dezvoltare a acestui domeniu.

La o simplă căutare pe Google după cuvintele cheie ,,cabinete stomatologice” sau ,,clinici de întreţinere”, ne apar sute de rezultate, dar despre acestea vom vorbi într-o altă serie de articole. Vom compara tarifele practicate, calitatea serviciilor, dar şi gradul de mulţumire al pacienţilor.

Adaugă comentariul tău