Cele mai bune sfaturi pentru o sănătate de fier

A preveni e mai simplu decât a trata, așa că grija de a trăi frumos ar trebui să devină o regulă.  Sănătatea se menține greu, mai ales dacă nu ești responsabil, și nu înseamnă că o întorci dacă alergi cu orele pe banda de la sală, ții diete fanteziste sau te îndopi cu fel de fel de suplimente alimentare. Mai mult ca sigur cunoști îndemnurile de a fi sănătos: fă mișcare zilnic, mănâncă sănătos, nu fuma, nu abuza în consumul de alcool și așa mai departe. Dar sunt și alte reguli, ce-i drept mai puțin cunoscute, dar care fac diferența.
DoctoriOnline îți prezintă  o selecție dintre cele mai noi și importante detalii care te ajută să îți menții sănătatea la nivelul optim și te ajută să trăiești cât mai armonios.

 

  • Ceaiul verde este o băutură tradițională în China, țara care numără cele mai multe persoane trecute de 100 de ani. Cercetătorii de la „Medical College of Ohio ” au descoperit că pe lângă antioxidanții continuți, ceaiul verde inhibă formarea și dezvoltarea celulelor canceroase.
  • Adoptați o pisică. Karen Allen, cercetator în medicină la Universitatea Buffalo (Statele Unite), afirmă că „pisică joacă rolul de tampon asupra efectelor patogene ale stresului”. O pisică în casă înseamnă, așadar, scăderea tensiunii arteriale si astfel a riscurilor unei boli cardiace.
  • Descoperiți algele tinereții veșnice. Spirulina constituie, realmente, o sursă unică de oligoelemente și de acizi grași esențiali, ale căror proprietăți în prevenirea îmbătrânirii nu mai trebuiesc demonstrate. Rezultatul: o cură cu spirulină (capsule) aduce un surplus de tonus și de vitalitate. Nu abuzați însă!
  •  Imitați albinele și convertiți-vă la  miere și polen. Un studiu recent efectuat într-un spital din New York a demonstrat că polenul acționează pozitiv asupra colesterolului și a trigliceridelor. Este de reținut că speranța de viață la apicultori este superioară
  • Crutați-vă partenerul de viață. 5% din cazurile de cancer pulmonar se datorează fumatului pasiv, când fumător este tovarășul de viață sau colegii de birou. Un studiu american a evidențiat o creștere cu 23% a mortalității coronariene la bărbații nefumători, căsătoriți cu femei fumătoare.
  • Țineti sub control tensiunea arterială. Odată cu îmbătrânirea, tensiunea arterială afectează tot mai mult speranța de viață. Prevenirea acesteai se bazează pe reguli de viață bine cunoscute: exercițiile fizice, regimul alimentar echilibrat, sare cu măsura și, la nevoie, reducerea excesului de greutate.
  • Beți apă cu paharul mare. Cercetatori japonezi și americani au demonstrat că peste 5 pahare de apă alcalină băute zi de zi reduc cu 60% riscul afecțiunilor cardiace.
  • Atenție la insulină! Hormon-cheie al metabolismului – adică al utilizării energiei alimentare, insulina accelerează procesul de îmbătrânire, atunci cănd este produsă în cantitate prea mare. Morala: zaharul puțin vă menține tineri. Mâncați miere!
  • Supravegheați-vă ereditatea. Fiecare dintre noi este dotat cu o moștenire genetică pe care ar trebui să o studiem îndeaproape, pentru că adeseori  prezentăm aceleași predispoziții la o boală sau alta ca și părinții sau bunicii noștri.
  • Spălați-vă pe mâini. O igiena reproșabilă a mâinilor (4 spălări pe zi) vă asigură că veți contacta cu 25% mai puține guturaiuri și cu 50% mai puține gastroenterite, comparativ cu persoanele care se spală pe mâini o singură dată pe zi.
  • Faceți siesta. O echipă de cercetatori de la Universitatea din Boston a demonstrat că o siestă făcuta la mijlocul zilei poate face să dispară semnele de oboseală ale creierului și să sporească performanțele de memorie. Ei au constatat, de asemenea, o ameliorare cu 20% a capacității de învățare la persoanele care pot să doarmă în orele de prânz.
  • Evitați medicamentele combinate. Cardiacii care iau medicamente pentru inimă, dar și aspirină, prezintă un risc de criză cardiacă cu 75% mai mare decât cei care evită această combinație, indică un studiu efectuat recent în Scoția, pe 7.000 de subiecți.
  • Înveliți-vă. Conform unui studiu realizat la Universitatea din Lille, scăderea bruscă de temperatură sporește cu aproape 13% riscul unei crize cardiace.
  • Curătați tastatura calculatorului. Bacteriologii de la Universitatea din Arizona au constatat că aceasta conține, în medie, 25.000 de germeni microbieni, adică de 300 de ori mai mult decât colacul toaletei de la o institutie publică. Așa cum nu mâncați pe WC, nu mâncați sandviciul când lucrați la computer.
  • Testați unul dintre secretele sănătății deținute de Kneipp: mergeți cu picioarele goale prin iarba udă de rouă (atenție la cioburi și rahați!). Acest pastor din secolul 19, precursor al terapiilor alternative, o făcea în fiecare dimineață, pentru antrenarea rezistenței fizice.
  • Încercați homeopatia. Studiile tind să demonstreze tot mai mult că homeopatia face să dispară numeroase simptome, mai ales cele ale fibromialgiei, adică oboseala cronică, de care suferă 1-2% din totalul populației de pe glob.

Aici aveți Ghidul Terapiilor Alternative

Mâine, vă vom prezenta Cele mai bune sfaturi pentru o viață cât mai lungă

Adaugă comentariul tău