Cele mai bune elemente nutritive în sarcină

În perioada celor nouă luni de sarcină organismul are nevoie de mai multe vitamine şi nutrietinţi decât în mod obişnuit. Nu uitaţi că acum mâncaţi pentru doi (dar nu cât doi!). Foarte important, este de asemenea, ce mâncaţi, pentru că nu toate alimentele aduc şi aportul caloric şi energetic de care dumneavoastră şi bebeluşul aveţi nevoie.

 

DoctoriOnline v-a prezentat anterior care sunt alimentele recomandate, dar şi cele interzise în timpul sarcinii. Acum vă oferim o scurtă listă a celor mai bune alimente nutritive pentru perioada de sarcină.

 

ZINC – are rolul de susţinere a sistemuli imunitar şi ajută la prevenirea unor boli grave la bebeluşi, cum ar fi spina bifida (malformaţie gravă şi irecuperabilă a coloanei vertebrale).

Zinc găsim în carne, ouă, legume verzi, nuci, seminţe (în special în cele de dovleac).

 

CALCIU – ajută oasele să fie sănătoase, dar şi încheieturile şi muşchii. Calciul poate fi găsit în produse de lapte şi soia, ouă, nuci, legume rădăcinoase, dar şi în broccoli sau spanac.

 

VITAMINA B – este deosebit de importantă pentru dezvoltarea creierului copilului. Acidul folic previne malformaţiile şi se recomandă administrarea de pastile chiar cu trei lui înainte de sarcină.

O găsim în ouă carne, peşte, nuci,seminţe.

 

FIER – ajută la dezvoltarea fizică şi a creierului furnizând sângele necesar placentei. Este necesar mai ales în ultimele luni de sarcină.

Se găseşte în carne, peşte, legume verzi, fructe uscate. Conţinutul de fier este absorbit mai uşor dacă este combinat cu vitamina C. Ideal în acest sens este sucul de portocale.

Adaugă comentariul tău