Ce trebuie să mănânci ca să-ţi meargă mintea. Alimente bune pentru creier

După ce a dezvăluit care sunt cele mai indicate alimente care te fac să ai o inimă bună, DoctoriOnline vă prezintă astăzi lista cu cele mai bune alimente care ajută creierul să aibă o activitate susţinută, fără sincope şi cu rezultate eficiente. De asemenea, vom prezenta, în acest articol, şi alimentele care fac bine ochilor.
Bineînţeles, recomandarea noastră nu va avea niciun efect dacă nu respectaţi un regim alimentar adecvat, sănătos, asociat unui stil de viaţă benefic. Sfatul nostru este ca alături de dietă să faceţi şi cât mai multă mişcare. Acum, că vremea de afară ne surâde, nici nu-i atât de greu. Dimpotrivă 🙂 !

  • Lintea – conţine lecitină, proteine şi glucide de care au nevoie celulele creierului
  • Quinoa (orezul sud-american) – întăreşte memoria şi încetineşte procesul de îmbătrănire ; conţine mult fier
  • Carnea de pasăre de curte – are grăsimi şi uleiuri ce oferă energie celulelor nervoase
  • Fasolea – creşte puterea de concentrare
  • Oul de prepeliţă – este o sursă grozavă de proteine; gălbenuşul conţine colina ce ajută la dezvoltarea memoriei
  • Avocado – combate stresul, nervozitatea şi insomnia
  • Bananele – glucoza, vitaminele şi mineralele conţinute de acestea sunt benefice pentru creier şi îl energizează
  • Caisele – stimuleaza neuronii
  • Stafidele – conţin mult zahăr (75%) şi reprezintă o resursă energetică deosebită pentru creier
  • Perele – zahărul şi substanţele asemănătoare hormonilor, intensifică puterea de “lucru” a creierului
  • Mazărea – fiind bogată în proteine este bună pentru memorie şi concentrare
  • Salata verde – calmează sistemul nervos datorită substanţelor opiacee .
  • Nucile – bogate în substanţe fito-chimice, care îşi aduc aportul la activitatea anti-oxidantă, incluzând melatonina, acidul ellagic, vitamina E, carotenoidele şi compuşii poli-fenolici. Aceste substanţe ajută organismul să lupte împotriva cancerului, inflamaţiilor, bolilor neorologice şi îmbătrănirii. Consumate constant, nucile ajută creierul să se menţină la nivel ridicat de performanţă.

Alimente, frunte şi plante bune pentru vedere

  • Castanul sălbatic – calmează senzaţia de usturime şi iritaţiile datorită substanţelor sale active
  • Arnica – uleiul esenţial din această plantă reduce inflamaţiile oculare
  • Mesteacănul alb – întăreşte imunitatea ochilor deoarece conţine vitamina C, potasiu şi calciu
  • Limba de miel – reduce inflamarea vaselor conjunctivale datorită taninurilor şi a saponinelor
  • Rostopasca – este extraordinar de eficientă împotriva virusurilor şi mai ales pentru ochii uscaţi
  • Gutuia – este bună pentru alergii şi febra fânului deoarece conţine pectine şi calciu
  • Iarba de silur (Euphrasia Officinalis) – calmeaza ochii persoanelor care stau foarte mult timp în fata calculatorului
  • Grăsimea de găină – face minuni aplicată ca unguent pe ochi împreuna cu iarba de silur
  • Strugurii – ajută cu precădere ochiul în timpul vederii nocturne
  • Pătlagina – taninurile pe care le conţine tratează infecţiile oculare
  • Căpşuna – ajută ochii în timpul vederii nocturne
  • Centarium Minus – tinctura obţinută din această plantă vindecă afecţiunile oculare
  • Ananasul – enzimele conţinute de acesta relaxează ochii obosiţi din cauza calculatorului
  • Rozmarinul – purifica ochii si protejeaza vasele de sange oculare.
  • AVERTISMENT!
    Aceste recomandări sunt cu titlu general şi informal. În cazul îmbolnăvirii, anunţaţi-vă neaparat medicul de familie. Dacă socotiţi acest articol folositor, daţi un like pe Facebook.
    Mulţumim şi vă dorim multă sănătate!Maria Dumitran

Adaugă comentariul tău