Ce să mănânci ca să ai o inimă bună. Alimente care protejează inima

Deşi par alarmiste multe dintre studiile şi scenariile realizate recent de cercetători de la diferite institute ale inimii, prevestesc o imagine deloc roză a stării de sănătate a omenirii. Astfel, până în 2020, bolile cardiovasculare vor reprezenta principala cauză de mortalitate, vinovată de această situaţie fiind şi alimentaţia. DoctoriOnline vă prezintă azi o listă cu alimente care, consumate cu preponderenţă, ajută la întărirea inimii şi previn multe dintre bolile care afectează cordul şi circulaţia sanguină.
Bineînţeles, recomandarea noastră nu va avea niciun efect dacă nu asociaţi un regim alimentar adecvat, sănătos, unui stil de viaţă benefic. Sfatul nostru este ca alături de dietă să faceţi şi cât mai multă mişcare. Acum, că vremea de afară ne surâde nici nu-i atât de greu. Dimpotrivă 🙂 !

  • varza – conţine fier şi potasiu, minerale benefice pentru circulaţia sanguină
  • broccoli – prin conţinutul de calciu, fier şi caroten, previne atacurile de cord şi ateroscleroza
  • ridichea neagră – apără împotriva atacurilor de inimă
  • portocala – are puţine calorii, conţine vitamina C şi scade valoarea colesterolului din sânge
  • morcovul – acidul folic şi bioflavonoidele protejează inima
  • peştele oceanic – acizii Omega 3 apără sistemul vascular de inflamaţii şi calcifieri
  • ceapa – îmbunătăţeşte activitatea inimii, circulaţia şi scade presiunea arterială
  • usturoiul – alicina pe care o conţine previne accidentele vasculare cerebrale
  • leurda (usturoi sălbatic) – curăţă sângele de toxine
  • sparanghelul – curăţă cordul şi vasele mari de sânge
  • uleiul de măsline – energizează cordul şi reduce colesterolul
  • cicoarea – scade colesterolul şi tensiunea arterială, curăţă sângele cu ajutorul unor minerale specifice
  • somonul – este o sursă de acizi graşi Omega 3 care reuşesc să scadă nivelul trigliceridelor din sânge
  • dovleacul – are efect benefic în cazul hipertensiunii arteriale şi în bolile de inimă
  • cartoful – protejează împotriva accidentelor cerebro-vasculare şi oferă o mare cantitate de vitamina C sistemului vascular
  • paprika – protejează vasele de sânge şi inima
  • roşia – normalizează tensiunea arterială, fiind diuretice eficiente
  • măslinele – reduc colesterolul nociv şi tensiunea arterială
  • mărul – conţine peste 300 de substante esenţiale pentru protecţia sistemului vascular
  • fasolea neagră – o singură cană de fasole furnizează între 120 şi 320 de miligrame de magneziu, prevenind astfel tulburarile de ritm cardiac
  • coacăzele – sunt excelente pentru circulaţia sângelui, având o concentraţie mare de minerale şi vitaminele B, C, D şi E
  • zmeura – întăreşte sistemul imunitar, acţionând ca o aspirină naturală
  • murele – sunt considerate fructe cardioactive, ajutând la funcţionarea optimă a cordului
  • socul – îmbunătăţeşte circulaţia sanguină
  • piersica – conţine vitamine şi oligoelemente ce protejează inima
  • cireşele – împrospătează resursele de potasiu, calciu, magneziu, fier, fosfor şi siliciu
  • rubarba – scade tensiunea arterială şi fortifică inima
  • grapefruit-ul – previne obstrucţiile vasculare şi tromboza datorită unei enzime speciale
  • ciuperca Shitake – reduce colesterolul
  • prunele – previn tromboza
  • curmalele – reduc tensiunea arterială şi protejează împotriva aterosclerozei fiindcă sunt bogate în fier, calciu şi potasiu
  • afinele – pigmentul lor albastru ajuta vasele sanguine să devină mai elastice
  • ovăzul – este benefic în bolile cardiovasculare
  • porumbul – contine vitaminele D şi K
  • ardeiul iute – previne creşterea nivelului de zahăr din sânge ce poate duce la formarea de colesterol pe vasele inimii.AVERTISMENT!
    Aceste recomandări sunt cu titlu general şi informal. În cazul îmbolnăvirii, anunţaţi-vă neaparat medicul de familie. Dacă socotiţi acest articol folositor, daţi un like pe Facebook. Mulţumim şi vă dorim multă sănătate!Maria Dumitran

 

Adaugă comentariul tău