Ce este bine și ce este rău în consumul de semințe

Fie pe stadion, acasă sau în parc, românul este un mare consumator de semințe. Criza economică pe care o traversăm nu a afectat consumul de astfel de produse, dimpotrivă, l-a stimulat.

Potrivit unui studiu de ultimă oră, românii consumă anual 13.000 de tone de semințe, aflându-ne pe locul secund în lume, după Spania.

La un preț de referință de 2,5 lei pentru o pungă, prețul mediu în magazin, atunci valoarea consumului de astfel de produse se ridică la peste 50 de milioane de euro.

Mai ales iarna, când stai mai mult în casă, la cădură, fiind tentat să mănânci mai mult și mai gras, mai ales că nici fructele, numai bune de ronțăit în aceste momente, nu mai sunt la discreție, e un moment bun să te dedai uneia dintre plăcerile copilăriei: spartul semințelor. Fie acestea de floarea-soarelui sau de bostan.

În ciuda faptului că sunt atât de ocărâte de unii, aceste semințe sunt foarte sănătoase, fiind ideale ca gustare. Deși bogate în calorii, mai ales dacă nu știi să te oprești, semințele de floarea-soarelui gonesc foamea, venind însă cu o multitudine de nutrienți necesari organismului.

Ce bine fac semințele

Astfel, conform Suite101.com, 50 de grame de semințe va furniza o cantitate relativ mare de Vitamina E, fitosteroli, magneziu și seleniu, toate acestea prevenind o serie de boli.

Vitamina E, antioxidant solubil în grăsimi, ameliorează simptomele astmului și artritei, micșorează riscul de cancer de colon, scade frecvența și intensitatea bufeurilor (în cazul femeilor ajunse la menopauză). În plus, reduce riscul de atac de cord și boli de inimă, această vitamină prevenind depunerile de pe artere și obstrucționarea acestora.

Firosterolii, clasificați ca grăsimi benefice, coboară, de asemenea, nivelul colesterolului, întărind și sistemul imunitar. De asemena, unele cercetări au dezvăluit că scade riscul instalării mai multor tipuri de cancer.
Magneziul conținut scade riscul atacului de cord și accidentului vascular cerebral, ameliorând, de asemenea, simptomele astmului. Scade presiunea arterială, previne migrenele, previne spasmele musculare.

Referitor la seleniu, acesta previne formarea celulelor canceroase, păstrând sănătatea la nivel celular. 

„Semințele de floarea-soarelui sunt snack-urile sărate cele mai apreciate de către români, fiind un snack cu o tradiție îndelungata în Romania. Acestea sunt consumate frecvent, de mai multe ori pe săptămână și sunt populare în rândul consumatorilor de toate vârstele și nivelele de educație”, a declarat Cristian Rey, general manager, Intersnack Romania.

Ce rău fac semințele

Consumul semințelor ”de floare” sau de ”bostan” are și câteva părți neplăcute. Din cauza sării de proastă calitate, dar și a prafului în care sunt produse, semințele provoacă multora dintre consumatori mici coșuri în nas (bubițe dureroase și infecțioase) sau alte leziuni nazale. De asemenea, pentru că nu sunt produse într-un mediu deloc igienic, semințele cauzează afte sau alte diferite leziuni ulceroase în cavitatea bucală.

Adaugă comentariul tău