6 mituri mituri despre fitness și unde greșim în antrenamentul zilnic

fitness2

Toți specialiștii ne recomandă să facem sport. Toți susțin că mișcarea zilnică este sănătate pură, ca ne vom dezvolta armonios, că vom trăi mai mult și că vom slăbi și vom fi în formă. Însă, de multe ori, trăim cu diverse impresii greșite despre fitness și mișcare, ocolim anumite procedee pentru că “știm” noi că nu sunt bune sau greșim grav atunci când ne alimentăm și facem sport.

Atunci când ne hotărâm să ne schimbăm stilul de viață, începem să citim despre fitness și despre alimentație, însă internetul, adică principala sursă de informare a celor mai mulți dintre noi, abundă în informații… eronate.

Astfel, au luat naștere multe mituri despre fitness care pot ajunge să ne încetinească în drumul nostru către silueta dorită sau către o stare de sănătate mai bună. Iată câteva dintre ele:

Mitul 1. Antrenamentul cu greutăți le face pe femei să fie mai masculine.

Adevărul: Definiția virilității poate să difere de la un individ la altul, noi având, în general, structuri diferite ale corpurilor noastre. Unele femei, de exemplu, au niște trăsături mult mai feminine decât altele. Șoldurile late și umerii înguști sunt niște caracteristici tipice femeilor, dar asta nu înseamnă că o femeie atletică este mai masculină. Societatea noastră este cea care ne formează idealurile, de aceea tu ești cel care determină ce anume este atrăgător pentru tine și ce nu.

Ce le face pe unele femei atletice să pară mai mari, este o combinație între o masă musculară mai mare decât cea obișnuită și un „exces” de grăsime. Prin efectuarea unor antrenamente cu greutăți și urmarea unei diete inteligente, o femeie poate avea un corp mai feminin, fără să-și mai facă griji că arată ca un bărbat.

Mitul 2. Mai mult timp petrecut la sală = rezultate mai bune.

Adevărul: Dacă te gândești că a-și muta domiciliul la sală este cel mai bun mod de a fi în formă, renunță la idee! De fapt, antrenamentul îndelungat îți poate încetini dezvoltarea mușchilor, cauzând chiar micșorarea lor! Cheia obținerii unui antrenament bun este chiar odihna dintre antrenamente. Și Ține minte: nu ai niciun motiv să petreci mai mult de o oră la sala de fitness. Dacă antrenamentele tale durează mai mult de atât, s-ar putea să nu ai sporul pe care ți-l imaginezi că-l ai.

Mitul 3. Exerciţiile de tip cardio sunt cea mai bună metodă de a slăbi.

Adevărul: Vei arăta mult mai bine dacă mixezi antrenamentele cardio cu cele de forţă, cu greutăţi şi cu cele de rezistenţă.

Mitul 4: Mai multă transpirație înseamnă un antrenament mai eficient.

Adevărul: Dacă transpiri mai mult nu înseamnă neapărat că arzi o cantitate mai mare de calorii, acest lucru fiind valabil atunci când soliciți mai mult mușchii, ritmul cardiac și respirație se accelerează.

Desigur, dacă transpiri abundent și apoi te cântărești imediat, este posibil să observi că ești mai ușoară, însă de îndată ce vei bea apă, vei înlocui cantitatea de lichide pierdută pe transpirație. Așadar, nu căuta un mediu călduros pentru a te antrena în ideea că vei transpira mai mult și vei slăbi mai ușor (am văzut și această “strategie” pe internet) deoarece poate fi foarte periculos! Informează-te corect despre fitness și despre antrenamentele necesare pentru a-ți atinge obiectivul înainte de a-ți periclita sănătatea.

Mitul 5. Fă abdomene dacă vrei să ai pătrățele.

Adevărul: Un abdomen plat, fără grăsime, este rezultatul unui antrenament și a unei diete care țin grăsimea la distanță de corpul tău. Când mănânci prea mult, pătrățelele nu mai sunt atât de vizibile, deoarece sunt ascunse sub un strat de țesut adipos. Toți oamenii se nasc cu acești mușchi abdominali, numai că, pentru a-i scoate în evidență, trebuie să scăpăm de grăsimea care îi domină.

Mitul 6. Dacă faci pauze lungi, mușchii se vor transforma în grăsime.

Adevărul: Mușchii apar atunci când corpul tău se confruntă cu situații care îl fac să-și spună „Dacă nu devin mai puternic și mai mare, o pățesc!” Când nu te mai antrenezi pentru perioade de timp lungi, mușchii nu mai simt nevoia să fie mereu pregătiți de atac, pentru că nu mai sunt puși în fața unei situații ca aceea descrisă mai sus. Prin urmare, se vor mai atrofia, consumând mai puține calorii.

Totuși, cel mai probabil, apetitul tău va fi același, dar, din moment ce nu mai faci foarte multă mișcare și mănânci mai multe calorii decât ai avea nevoie, este normal ca grăsimea să-și facă apariția în corpul tău. Așadar, nu mușchii se transformă în grăsime, ei doar se mai micșorează dacă nu sunt antrenați regulat.

La Alexandreea Club Fitness & Spa găsiți cea mai modernă sală de fitness din România . Pentru amănunte consultați site-ul Alexandreea Club Fitness & Spa, la categoria ECHIPA.

Un comentariu

  • Nutriline Suplimente Nutritive spune:

    Completare: Miscare+Dieta+ Suplimente Nutriline => Sanatate

    VA:F [1.9.7_1111]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.7_1111]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Adaugă comentariul tău